Huis Huis Recensie van Children's Book Dancing With Grandma

Recensie van Children's Book Dancing With Grandma

George Ezra - Pretty Shining People (Official Video) (September 2024)

Anonim

Afbeelding met dank aan Amazon. com

Een geweldig prentenboek geeft een kleinkind en een grootouder veel om naar te kijken en over te praten. Een goed prentenboek voor kinderen behoeft nauwelijks woorden. Als het boek een grootouderpersonage bevat, samen met een aantal boeiende huisdieren, is dat nog beter! Dit alles geldt voor Dancing With Grandma , een prachtig gedaan prentenboek van de Tasmaanse kunstenaar Rosemary Mastnak.

Een grillige verhaallijn

Wanneer we Anya voor het eerst ontmoeten, zit ze diep in een verkleeddoos, die een kostuum samenstelt dat geschikt is voor een dansende prinses.

Wanneer oma haar kleine prinses ziet, verlaat ze haar keukenklusjes voor een enthousiast dansintermezzo dat zelfs de huiskat aantrekt. Uiteindelijk dartelt het trio de tuin in, die wordt bewoond door een gigantische flegmatieke hond. De dans is zo aanstekelijk dat zelfs de hond erin wordt getrokken. Nadat één laatste extatische door de woonkamer is gegleden, vallen de dansers in elkaar op de bank. In de laatste tekening is het nacht en de grootmoeder leest voor aan een in pyama geklede Anya. De naam van het boek? Dansen met oma , natuurlijk!

Het hele pakket

De levendige aquarellen van Mastnak maken van deze eenvoudige ervaring een verhaal om overheen te hangen. De kleinkinderen zullen dol zijn op het traceren van de verschillende objecten die in de dans voorkomen en hoe ze van de ene danser naar de andere transponeren, terwijl ze van functie veranderen. Oma's geruite theedoek, bijvoorbeeld, wordt een sjaal, een sjerp, een cape, een tulband en een hoofddoek voordat hij door een caperende kat wordt bestuurd.

Het algemene ontwerp van het boek is onberispelijk. Een geel lintmotief vergezelt de tekst als een verbindend element. Zelfs de eindpapieren dragen bij aan het plezier, met een impliciete vertelling over de hond en de kat. Een laatste bonus is een ansichtkaart bij het boek, perfect om naar een kleinkind te sturen met de boodschap: "Weet je nog dit boek te lezen?"

Naast prachtig geschreven en geïllustreerd is dit boek ruim gedimensioneerd op ongeveer 12 X 10 , wat het gemakkelijker maakt om van de kunst te genieten.

Over de auteur

Volgens een stuk over Kids Book Review was Mastnak een laatkomer in het schrijven van boeken. Ze was leraar vroege kinderjaren en aquarel kunstenaar, gespecialiseerd in plein luchtlandschappen. Rond de leeftijd van 60, leed ze een periode van ziekte, en haar arts bestelde drie maanden bedrust. Dit gebeurde rond dezelfde tijd dat haar eerste kleindochter werd geboren. Met de tijd aan haar voeten besloot ze een boek te maken voor haar kleinkind en Dancing With Grandma was het resultaat.

Ze volgde haar eerste boek op met Cooking With Grandma en Adventures With Grandpa , die qua ontwerp en uitvoering vergelijkbaar zijn, maar een eigen onderscheidende charme hebben. Dansen met oma is het eenvoudigste boek van de drie, met de minste woorden, maar dat is geen kritiek op het boek. In plaats daarvan maakt het het bijna een schoolvoorbeeld van hoe een kinderboek zou moeten werken.

Kopen bij Amazon